Metal-Fach Sp. z o.o.

Depositphotos 67629751 original

Metal-Fach Sp. z o.o. to czołowy polski producent maszyn rolniczych. Z kilkuosobowej działalności, firma stała się nowoczesnym przedsiębiorstwem, zatrudniającym ok. 800 pracowników. W swojej ofercie posiada blisko 60 różnych typów modeli maszyn oraz urządzeń rolniczych. Wyroby Metal-Fachu są dostępne poprzez sieć dealerską na terenie całego kraju. Dodatkowo, spółka eksportuje produkty do ponad 30 państw i posiada blisko 80 zagranicznych przedstawicielstw handlowych. 

Przy tak rozbudowanej sprzedaży bardzo ważną kwestią jest zarządzanie serwisem produktów. Metal-Fach zdecydował się więc na wdrożenie systemu XEMI Serwis, który to pozwala na zautomatyzowanie działań w tym obszarze. Wdrożony system składa się z:

• aplikacji internetowej - XEMI Field Force Manager - do której dostęp mają menedżerowie Działu Serwisu 

• aplikacji mobilnej - dostępnej serwisantom pracującym w terenie.

System XEMI Serwis został zintegrowany z systemem transakcyjnym firmy Metal-Fach, co pozwala na automatyczne rozliczenie kosztów wewnętrznych w ramach obsługi i realizacji zgłoszeń serwisowych.

Aplikacja XEMI Field Force Manager wspiera zarządzanie personelem serwisowym. Kierownik Serwisu planując zlecenia do realizacji określa parametry zgłoszenia (rodzaj, priorytet, stan), wóz serwisowy czy też listę niezbędnych części. Dzięki temu zadania realizowane są bardziej efektywnie. Dodatkowo wprowadzono kontrolę obiegu części zamiennych na poszczególnych etapach zlecenia. 

Serwisanci korzystają z aplikacji mobilnej dostępnej na smartfonie lub tablecie. Aplikacja pracuje w trybie offline - nie wymaga więc stałego dostępu do internetu a dane synchronizowane są na żądanie. W kalendarzu serwisant ma dostęp do zaplanowanych i już zrealizowanych wizyt, zadań czy zdarzeń. Również sam może zarejestrować nowe, nieplanowane zlecenie. 

Serwisant rozpoczynając wizytę rejestruje ślad GPS oraz czas, wykonuje zdjęcia oraz weryfikuje typ naprawy: płatna bądź gwarancyjna. Skanując kod kreskowy maszyny otrzymuje wszelkie dane na temat serwisowanego obiektu bądź też używanych do takiej naprawy części. W protokole serwisowym określa się m.in. listę części, wykonane prace, materiały eksploatacyjne czy tez wymontowane części. Po zakończeniu pracy wykonywane są zdjęcia po naprawie i ich opis. Użytkownik końcowy potwierdza naprawę poprzez podpis na smartfonie. W razie potrzeby protokół może zostać wydrukowany i dostarczony w wersji papierowej. Wdrożenie XEMI Serwis pomogło w uporządkowaniu wszelkich danych dotyczących serwisowanych urządzeń i pozwoliło na wyeliminowanie nieczytelnych protokołów. W każdej chwili serwisant ma dostęp do Bazy Wiedzy, w której może obejrzeć umowy SLA, dokumenty techniczne czy instrukcje. Dodatkowo moduł mobilny pozwala na wysyłanie dokumentów na dowolny adres email, dzięki temu serwisant może przesłać użytkownikowi końcowemu np. uaktualnioną instrukcję obsługi

System XEMI Serwis w sposób widoczny zoptymalizował koszty prac serwisowych m.in. poprzez specjalnie opracowane raporty pokazujące efektywność napraw. Pomógł zapanować nad bazą serwisowanych urządzeń. Dzięki raportowaniu pracy dało się zauważyć poprawę jakości świadczonych przez pracowników serwisu usług.

Kolejnym krokiem w zakresie obsługi serwisowej maszyn firmy Metal-Fach będzie portal serwisowy dla klientów końcowych oraz platforma dla dealerów zagranicznych. 

Newsletter

The Bennett Family Residence611 North Avenue Middleton WisconsinDecember 23 2015 at 7 00 PM 1