Przedsiębiorstwo Farmaceutyczne LEK-AM Sp. z o.o.

LEKAM SF8Przedsiębiorstwo Farmaceutyczne LEK-AM Sp. z o.o. to jedna z najdynamiczniej rozwijających się firm farmaceutycznych w Polsce. Produkowane przez nią leki zawierają najnowocześniejsze substancje czynne i zajmują wysokie miejsca w swoich klasach terapeutycznych. Przedsiębiorstwo stawia przede wszystkim na innowacyjność i skuteczność. Korzysta z najnowszych technologii, oferuje preparaty o działaniu lepszym niż dotychczas, a wszystko to zgodnie z europejskimi standardami.

W spółce zatrudnionych jest ponad 440 osób. Dział Sprzedaży to w głównej mierze przedstawiciele medyczni i farmaceutyczni, którzy pełnia funkcję informacyjno-promocyjną. LEK-AM Sp. o.o. swoje preparaty oferuje również na rynku międzynarodowym, m.in. w Środkowo-Wschodniej Europie, Azji, a także od niedawna w Afryce.

Ekspansję na rynku afrykańskim przedsiębiorstwo LEK-AM Sp. z o.o. rozpoczęło od stworzenia sieci sprzedaży w Nigerii. Składowe tej sieci to: lokalni dystrybutorzy i hurtownie oraz 10 przedstawicieli medycznych. Ponieważ jest to nowy rynek, jednym z głównych celów do osiągnięcia było stworzenie bazy danych o aptekach, szpitalach i gabinetach lekarskich. Żeby sprostać temu zadaniu Zarząd LEK-AM zdecydował się na rozwiązanie XEMI Sales Force - prostą w obsłudze aplikację mobilną wraz z aplikacją centralną XEMI Sales Force Manager, pełniącą funkcję zarządczą i raportującą. System pracuje w języku angielskim z obsługą dowolnej waluty na poziomie użytkownika aplikacji mobilnej. W tym przypadku jest to nigeryjska naira, a gromadzone dane są oznaczane czasem lokalnym.

Oprócz standardowej funkcjonalności, jaką jest zbieranie zamówień, aplikacja XEMI Sales Force usprawniła proces budowania bazy klientów. Przedstawiciel medyczny, bezpośrednio na urządzeniu mobilnym w bardzo prosty sposób może dodać kontrahentów i dystrybutorów wraz z kontaktami. Każdy nowo dodany kontrahent jest automatycznie przypisywany do obsługi przez konkretnego przedstawiciela. Dodatkowo kontrahenci mogą być kategoryzowani i tagowani pozycją GPS.

Przy kształtowaniu nowej sieci sprzedaży oprócz bazy kontrahentów bardzo istotny jest monitoring rynku. System ankiet asortymentowych XEMI Sales Force pozwala na pracę zarówno na bazie asortymentów własnych jak i konkurencji. W celu lepszej identyfikacji, do każdego asortymentu istnieje możliwość dołączenia zdjęcia. Za pomocą ankiet przedstawiciele mogą gromadzić dane dotyczące obecności asortymentów na półce czy cen. Zaś w przypadku dystrybutorów - ilościowej odsprzedaży. Zebrane z rynku dane są raportowane za pomocą wielu zdefiniowanych raportów.

Z uwagi na specyfikę docelowego rynku na którym ma działać XEMI Sales Force, został opracowany niestandardowy proces obsługi serwisowej wykorzystujący lokalnego menadżera w Nigerii. Stanowi on pierwszą linię helpdesku eskalującego ewentualne problemy do Help Desku Merinosoft. Obsługa jest realizowana za pośrednictwem dostępnych komunikatorów lub mailowo.

 

Newsletter

The Bennett Family Residence611 North Avenue Middleton WisconsinDecember 23 2015 at 7 00 PM 1